Εγώ είμαι

Εγώ ειμί

Ιησούς
Ιησούς Χριστός

I am

Στο Κατά Ιωάννη ευαγγέλιο ο Ιησούς Χριστός αναφέρεται 7 φορές στον εαυτό του και οι προσδιορισμοί του έχουν πολύ ενδιαφέρον. Υπάρχουν μερικές όμοιες αναφορές και στα τρία άλλα ευαγγέλια. Μα ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει ένα εδάφιο στο γνωστικό ευαγγέλιο, το Κατά Θωμά.

  • 6.35: Εγώ ειμί ο άρτος της ζωής˙ όποιος έρχεται σε μένα δεν θα πεινάσει… (Νωρίτερα ο Ιησούς είπε πως ο αληθινός άρτος του Θεού κατεβαίνει από τον ουρανό και οι μαθητές ζήτησαν να τους δώσει…)
  • 8.12: Εγώ ειμί το φως του κόσμου˙ όποιος με ακολουθεί δεν θα περπατά στο σκοτάδι...
  • 10.7: Εγώ ειμί η θύρα των προβάτων… Εγώ ειμί η θύρα˙ Θα σωθεί όποιος εισέλθει μέσω εμού…
  • 10.11: Εγώ ειμί ο ποιμήν ο καλός… ο οποίος δίνει την ψυχή του για τα πρόβατά του. (Όσοι ήρθαν πριν από μένα είναι κλέφτες...)
  • 11.25: Εγώ ειμί η ανάσταση και η ζωή. Όποιος πιστεύει σε μένα, ακόμα κι αν αποθάνει, θα ζήσει…
  • 14.6: Εγώ ειμί η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή. Κανένας δεν έρχεται προς τον πατέρα παρά μόνο μέσω εμού…
  • 15.1: Εγώ ειμί η άμπελος η αληθινή και ο πατέρας μου είναι ο καλλιεργητής που θα αφαιρέσει κάθε κλώνο που δεν φέρει καρπό…Και από το Κατά Θωμά
  • 77: Εγώ είμαι το Φως υπεράνω των πάντων. Εγώ είμαι το Παν: το Παν προήλθε από μένα και το Παν έρχεται σε μένα. Σκίστε ένα ξύλο: εκεί είμαι Εγώ. Σηκώστε μια πέτρα: εκεί θα βρείτε Εμένα…

πηγή vigla.gr

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ερώτηση της Σφίγγας

Αλμπέρ Καμύ - Ο Ξένος

Η Ακρόπολη των Αθηνών