Bloc-Notes

Σημειώσεις=Εφήμερα και παντοτινά

Ύπαρξη - Πεπρωμένο - ΜοίραGiuseppe Verdi (1813 - 1901)
Πύργος του Άιφελ
Πύργος του Άιφελ Παρίσι

10/06/'23 Παρόν-Παρελθόν = Αν κοιτάξεις γύρω σου στα διάφορα γεγονότα υπερισχύει η καταστροφή, το έγκλημα, η ασυδοσία - πράξεων, λέξεων, φράσεων βλέπε δηλώσεις για τα νοσοκομεία καθηγητή γιατρού Σπύρου Πνευματικού. Από την άλλη υπάρχει μια αναπαραγόμενη διαρκώς αναφορά και μελέτη του παρελθόντος - αυτά τα δύο συνθέτοντας ένα περίεργο έως σχιζοφρενικό σκηνικό με κορωνίδα του το Χρήμα. "Σκηνικό της Παγκοσμιοποίησης"; τολμάς να αναρρωτηθείς.

Ένα παρόν που ρίχνει βαρειά τη σκιά του στον άνθρωπο κι ένα αντιθέτως υψηλόφρονο και μεγαλειώδες παρελθόν με πλούσια έργα ανθρώπων - καλλιτεχνών, στοχαστών, συγγραφέων, μουσικών κ.ο.κ. Όμως για το Παρόν, ας μην είμαστε τόσο μίζεροι. Σήμερα ανθεί η γαστρονομία, η αρχιτεκτονική των αστικών κέντρων με όλα τα urban καλά ή κακά - βλέπε ορισμένα graffitis στους τοίχους των κτιρίων, στοιχεία, τους άστεγους στους δρόμους, τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, την κίνηση, το τσιμέντο που αραιά διασπάται από πινελιές πρασίνου, θορύβους νερού που αναπιδά από τους πίδακες των μικρών συντριβανιών κάποιας πλατείας. 

Από την άλλη, βλέπονας ας πούμε, το Παρίσι τη νύχτα, εντυπωσιάζεσαι από τα φώτα, τις λάμψεις στον ουρανό από τα παλιά κτίρια, τον φωτισμένο με μυριάδες φωτάκια πύργο του Άιφελ, κοιτάζεις προς τα κάτω, στα νερά του Σηκουάνα με το αδιάκοπο πέρασμα των bateaux mouches που κάνουν τον διάπλου με τα εκατέρωθεν μεγαλοπρεπή κτίρια του παρελθόντος (Λούβρο, Παναγία των Παρισίων κλπ), άπλετα φωτισμένα μια συναρπαστική εμπειρία.

4/10/'10 Ύπαρξη = Αν κοιτάξεις ψηλά στον καταγάλανο ουρανό όπου ταξιδεύουν τα σύννεφα, αν αφήσεις το μάτι σου να απλωθεί πέρα στην απεραντοσύνη της γαλάζιας θάλασσας, αν αφήσεις το αυτί σου ν' ακούσει τον ήχο των πουλιών και των δένδρων καθώς ο αέρας περνάει ανάμεσα στα φύλλα τους, αν κοιτάξεις στη γη όπου φύονται τα δένδρα και τα φυτά

Aν αφήσεις μακριά το εφήμερο ένδυμα που φοράς, τα φθαρτά σανδάλια, τότε θα αντικρύσεις την Αλήθεια που είναι μόνο μία γιατί είναι η μόνη Αλήθεια που δεν επιδέχεται καμμιά Αμφισβήτηση - είναι μια Αλήθεια που λυτρώνει από το βάρος της Ύπαρξης που αναρωτιέται συνέχεια καθώς αντιλαμβάνεται 

Πως χάνοντας εκείνα που νόμιζε πως θα τα είχε πάντα - πορευόμενη από απώλεια σε απώλεια, γνωρίζοντας - πως δεν είναι μόνο το ρούχο που φορά εφήμερο αλλά κι εκείνη η ίδια ως "εν τη ουσία της" - αγνοώντας ωστόσο πως η ίδια "εν τη ουσία της" είναι Αιώνια, Αυθύπαρκτη, Πρωταρχική όπως ο Εαυτός του Σύμπαντος. (φώτο Λευθέρης Πλακίδας /eikastikon.gr)

wiki - Giuseppe Verdi 1813 - 1901
Giuseppe Verdi 1813 - 1901

5/10/'10 Giuseppe Verdi = (1813-1901) Ο μεγαλύτερος συνθέτης της Ιταλίας. Μετά τις σπουδές του στην πατρική του πόλη Busseto όπου έλαβε από τη βιβλιοθήκη της τοπικής σχολής των Ιησουϊτών Μοναχών γερές βάσεις για τις μετέπειτα σπουδές του μαζί μ' εκείνη της Μουσικής.

Στην ηλικία των 20 ετών πηγαίνει στο Μιλάνο όπου και προσανατολίζεται στη μουσική σύνθεση και δη στην όπερα. Επιστρέφοντας στο Busseto από το Μιλάνο, καταλαμβάνει τη θέση του διευθυντή του τοπικού θεάτρου. 

Με την υποστήριξη του Antonio Barrezzi - ενός τοπικού μεγαλεμπόρου και λάτρη της Μουσικής ο οποίος κατά τη γνωριμία τους στο Μιλάνο του παρείχε μεγαλόθυμα την υποστήριξη του κατά την εκεί διαμονή τους, δίνει την πρώτη του συναυλία στο σπίτι του τελευταίου (1830) και όχι μόνο - γίνεται δάσκαλος μουσικής της κόρης του Marguerita και αργότερα σύζυγος της. 

Αργότερα, το ανέβασμα (Νοέμβριος, 1840) της πρώτης όπερας που συνέθεσε (Oberto) στη Σκάλα του Μιλάνου στέφεται με μεγάλη επιτυχία και γίνεται η αφετηρία της περαιτέρω εξέλιξης του και εδραίωσης του ως ο σημαντικότερος συνθέτης της περίφημης Scala του Μιλάνου.

Η όπερα Τραβιάτα (1850) θεωρείται από τα μεγαλύτερα Αριστουργήματα της Όπερας. Μεταφορά του μυθιστορήματος του Αλεξάνδρου Δουμά υιού, η "Κυρία με τις Καμέλιες" ήταν η τρίτη όπερα που συνέθεσε μετά τον Trovatore - με τον οποίο σηματοδοτείται ο β΄κύκλος των έργων του, και καταλαμβάνει στον κατάλογο με τις δημοφιλέστερες όπερες στη Β. Αμερική, τη τρίτη θέση - όπερα γραμμένη πριν ενάμισι και πλέον αιώνα! info Web


Γ. Σκλάβος - Σκεπτόμενος

29/5/'19 Ευρωεκλογών απόηχος = Η μεγάλη καθίζηση της μεγάλης δύναμης του εκλογικού ποσοστού του κυβερνώντος κόμματος έχει πολλές και διάφορες αιτίες. Αν αναζητηθεί η πρωταρχική αιτία αυτή μπορεί να περιγραφή ως η απώλεια των αιτιών που επετεύχθη το υψηλό ποσοστό του 2014: η αμφισβήτηση της πολιτικής λιτότητας που επεβλήθη από θεσμούς και ΔΝΤ. Ο επικεφαλής του κόμματος που κλήθηκε να απαλείψει τις έξωθεν υπαγορευμένες ντιρεκτίβες για την οικονομία κλήθηκε να μας βγάλει από τη μέγγενη των μνημονίων. Αντ' αυτού έκανε τα αντίθετα υποκύπτοντας στην υπαγορευμένη πολιτική φέρνοντας ένα τρίτο (αχρείαστο λένε οι πολιτικοί αντίπαλοι) μνημόνιο.

Πως λοιπόν να ψηφισθεί ξανά; Η πρωταρχική αιτία της νίκης του είχε εκλείψει και νέες αιτίες αδύνατον να ανιχνευθούν καθώς έμοιαζε να ακολουθεί ακριβώς την πολιτική των προκατόχων του. Έτσι σύμφωνα με το νόμο αιτία = αποτέλεσμα που λειτούργησε στις ευρωεκλογές τέθηκε στη β΄θέση παραχωρώντας την προτίμηση των ψηφοφόρων στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ως συμπέρασμα λειτουργεί ο νόμος που δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση πως οι αιτίες είναι πρωταρχικές και αιώνιες και όσοι δεν τις υπερβαίνουν με μια άλλη αιτία ισχυρότερη, δρέπουν ακριβώς τα εξ υπαρχής καθορισμένα αποτελέσματα.

Γλυπτό εικόνα Γεράσιμος Σκλάβος, eikastikon.gr

Giuseppe Verdi Gallery

La Forza del Destino (H Δυναμη του πεπρωμενου) Ouverture

La Traviata - Ouverture 😈 Δες σχετικα εδω

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Σεφέρης Γ. Μέρες του '45-'51 - Παμμακάριστος

Η ερώτηση της Σφίγγας

O xορός των Δερβίσηδων