Κλινική Παμμακάριστος - Τέρμα Πατησίων Παμμακάριστος - Κάτω Πατήσια Στη Φύση - Ελευθερία Στη διάρκεια του έτους 1944 ,οι δρόμοι της Αθήνας μετατράπηκαν σε πεδίο συγκρούσεων. Μεγάλος αριθμός τραυματιών είχε ανάγκη από άμεση περίθαλψη Στη περιοχή δεν υπήρχε Νοσοκομείο και το κτίριο της Μονής χρησιμοποιήθηκε ως χώρος περίθαλψης και βοήθειας για του τραυματίες, αφού διέθετε αναπτυγμένους χώρους και με ψυχική διάθεση των Μοναχών που είχαν της απαραίτητες γνώσεις, έγινε σημαντική προσφορά έργου και υπηρεσιών. Σεφέρης Γιώργος - Μέρες του '45-'51 - Ημερολόγιο Τρίτη, 8 Ιουλίου 1947 Σήμερα στην "ΠΑΜΜΑΚΑΡΙΣΤΟ" για ακτινογραφία. Πρώτη φορά που βγήκα από τότε που έπεσα. Η πλάκα δείχνει μια πέτρα στο δεξί νεφρό. Κι αυτό μου θυμίζει κάτι που τόσο συχνά λησμονούμε: πως υπάρχουμε, γιατί κάθε τόσο κάποιος αποφασίζει να δώσει αναστολή της ποινής μας. Κι όμως να το ξεχνούσα τόσο πολύ; Όταν συλλογιστώ το περασμένο φθινόπωρο στον Πόρο, την απερίγραπτη λαχτάρα που με κυρίευε της κάθ...
Ο Οιδίπους και η Σφίγγα 👆 Η Άνω εικόνα είναι από τον κεντρικό δρόμο (διάζωμα) Γρηγορίου Λαμπράκη της Γλυφάδας 👆 Η Άνω εικόνα είναι από ερυθρόμορφο αγγείο Κήλυξ, με τον Οιδίποδα και τη Σφίγγα της Θήβας 470 π.Χ (...) Στο δρόμο από την Κόρινθο με προορισμό τη Θήβα ο Οιδίποδας συνάντησε επί σκοπώ τη Σφίγγα που φύλαγε στην είσοδο της πόλης κάνοντας μια ερώτηση στους περαστικούς που δεν ήξεραν να απαντήσουν: "Ποιο ζώο είναι αυτό που περπατάει στα τέσσερα, μετά στα δύο και μετά στα τρία"... Ο Οιδίπους έδοσε τη σωστή απάντηση, αποφεύγοντας τον σφιχτό της εναγγαλισμό καθώς η Σφίγγα τον άφησε να περάσει. Λέγεται επίσης πως η Σφίγγα έθετε κι ένα άλλο αίνιγμα: Ποιες είναι οι δύο αδελφές που η μια γεννά την άλλη που με τη σειρά της γεννά την πρώτη; Ο Οιδίποδας απάντησε και στις δύο ερωτήσεις σωστά. Στην πρώτη η απάντηση είναι ο Άνθρωπος που στην αρχή της ζωής του πάει μπουσουλώντας στα τέσσερα, στο μέσον τη; ζωής με τα δύο πόδια και στο τέλος με τη βοήθεια του μπαστουνιού στα τρία. Σ...
Μια πολύ ωραία παράσταση στο θέατρο βράχων Υμηττού. Στο πρώτο μισό μια μουσική άγνωστη σε μας -χαρακτηριστική των χωρών της Ανατολής- η μουσική Μεβλεβί - που προετοίμαζε το κλίμα για την έλευση των δερβίσηδων. Στο β΄μέρος παρουσιάστηκαν με σκούρα ράσα σε σχηματισμό ημικυκλίου, κινούμενοι αργά, σταματώντας για λίγο για να χαιρετίσει ο προηγούμενος τον επόμενο με μια ελαφριά υπόκλιση. Στη συνέχεια έβγαλαν τα σκούρα γήινα ράσα κι έμειναν με τα άσπρα ενδύματα που συμβολίζουν το πνεύμα, σε αντίθεση με τα σκούρα που συμβολίζουν τον υλικό κόσμο. Dervish Dance Mevlevi Dancing Dervishes Φορώντας τα γκρίζα φέσια τους στροβιλίζονταν γύρω απ' τον εαυτό τους σαν κουρδιστές μπαλαρίνες συνεχίζοντας το αέναο ημικύκλιο που συμβολίζει την κίνηση των πλανητών γύρω απ' τον ήλιο και τη σελήνη. Ποτέ δεν έκαναν ένα παραπάτημα - ανάλαφρες και χαριτωμένες φιγούρες στριφογύριζαν με κλειστά μάτια σε μια απόλυτα ελεγχόμενη έκσταση -γιατί σε δεδομένη στιγμή σταματούσαν ακαριαία- στους ήχους της παραδο...